SOLIS

Αναπτύσσοντας την ευημερία και την κοινωνική συμπερίληψη:  Επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων μέσω της κατανόησης της πολιτισμικής διαφορετικότητας.

Το πρόγραμμα SOLIS εισηγείται μια συνολική σχολική προσέγγιση, που σκοπό έχει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης και διαδικτυακής πύλης, για την αντιμετώπιση βασικών προκλήσεων σχετικά με την πολιτισμική διαφορετικότητα και τις διακρίσεις, μέσω διαδραστικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων όπως η ψηφιακή αφήγηση.

Ψηφιακά εργαλεία προς ανάπτυξη για εκπαιδευτικούς μαθητών ηλικίας 12-16 ετών: Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης (Ενότητες που αφορούν την πολιτισμική διαφορετικότητα και τις διακρίσεις), Ψηφιακές ιστορίες (συμπερίληψη και ευημερία), διαδικτυακή πύλη εκπαιδευτικών (μελέτες περιπτώσεων και κατάρτιση).

Οι στόχοι του προγράμματος SOLIS

Το SOLIS επικεντρώνεται στη διερεύνηση του πλέγματος της ευημερίας, της συμπερίληψης και της διαφορετικότητας στα σχολεία, μέσω της μάθησης και της ανταλλαγής εμπειριών, ώστε να παράσχει μια συμπεριληπτική εκπαίδευση – μια βασική αξία του Ευρωπαϊκού Πυλώνα των Κοινωνικών Δικαιωμάτων.

Για να το επιτύχει αυτό το SOLIS δημιουργεί καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία για να προσελκύσει και να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα και το κοινό έδαφος γύρω τους.

8 οργανισμοί από όλη την Ευρώπη συνεργάζονται στο πρόγραμμα SOLIS:

Loughborough University (Ηνωμένο Βασίλειο)

E Consultants (Noρβηγία)

People Help The People (Iταλία)

AcrossLimits (Μάλτα)

European Social Entrepreneurship Institute (Λιθουανία)

Afyonkarahisar Provincial National Education Directorate (Tουρκία)

Research Paths (Ελλάδα)

European Learning Centre (Ισπανία)

Η ΟΜΑΔΑ

Ο Σπύρος Κόκκοτας σπούδασε νομικά στην Ελλάδα (Πτυχίο Νομικής 1994), και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (1995), και διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου (2006), με τίτλο “The Contradictions of Labour and the Legal Regulation of Employment”, στο οποίο διαπραγματεύεται την Φιλοσοφία του Δικαίου, την Κοινωνιολογία του Δικαίου, το Εργασιακό Δίκαιο, και τις εργασιακές σχέσεις. Συμμετείχε στο πρόγραμμα S@TM project. Είναι συνεκδότης του ψηφιακού βιβλίου “Storytelling in Science Education-Experiences and Perspectives”, το οποίο ήταν  απότοκο της εμπειρίας αυτού του προγράμματος.  Μέχρι στιγμής έχει συντονίσει επιτυχώς δύο ευρωπαϊκά προγράμματα για λογαρισμό της Research Paths (STEM4youth & NARSPI)  Είναι δικηγόρος στο δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά  από το 2000 και  ειδικεύεται στο εργατικό δίκαιο και τις εργασιακές σχέσεις, στο ενοχικό δίκαιο, και το εταιρικό δίκαιο.

Η Ευαγγελία Πάνου είναι καθηγήτρια Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 2008. Έλαβε πτυχίο από το Τμήμα Φυσικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2006) και μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στο “Περιβάλλον και Ανάπτυξη” από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (2008) και στην “Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων” από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2010). Το 2016 έλαβε διδακτορικό τίτλο σπουδών από το Τμήμα Φυσικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η διατριβή της επικεντρώνεται στην ακρίβεια μέτρησης χρονικών διαστημάτων με αστρονομικά όργανα κατά την αρχαιότητα (από αρχαία ελληνικά φιλοσοφικά κείμενα, από επιτόπιες μετρήσεις σε αρχαία ελληνικά μαρμάρινα ηλιακά ωρολόγια που φυλάσσονται σε Αρχαιολογικά Μουσεία και στο ωρολόγιο του Ανδρόνικου Κυρρήστου (Πύργος των Ανέμων) στην Αθήνα) και σε προτάσεις για εκπαιδευτικές δραστηριότητες για καθηγητές, οι οποίοι ενδιαφέρονται να διδάξουν θέματα που σχετίζονται με τα αρχαία ελληνικά ηλιακά ωρολόγια, όπως και άλλα αστρονομικά ζητήματα, σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες στηρίζονται στη διερευνητική μάθηση με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Το έργο της δημοσιεύθηκε σε ερευνητικά περιοδικά και παρουσιάστηκε σε συνέδρια. Τα ενδιαφέροντα της επικεντρώνονται στις θεματικές της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών, της Αρχαιοαστρονομίας, της Αρχαίας Τεχνολογίας, της Διδακτικής Φυσικών Επιστημών με έμφαση στη διδακτική της αστρονομίας.

Ο Μιχάλης Κασούτας διδάσκει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (από το 2008 έως σήμερα). Το 2010, κατόπιν πρόσκλησης, ολοκλήρωσε με επιτυχία το κορυφαίο πρόγραμμα επαγγελματικής ανταλλαγής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ των Η.Π.Α. (International Visitor Leadership Program – IVLP) στο αντικείμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Η.Π.Α. Το 2013 διετέλεσε Εκπαιδευτικός Σύμβουλος της Ειδικής Γραμματέως του Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων Εξωτερικού, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Αποκέντρωσης. Είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και είναι διδάκτορας στο πεδίο «Αξιολόγηση και Εκπαίδευση: Το Μοντέλο Αξιολόγησης της Στοχαστικοκριτικής Σκέψης», στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.Επιπροσθέτως, έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στην ψυχολογία -BSc(Hons)Psychology- στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Αγγλίας (Open University, Milton Keynes, UK) καθώς και το Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (Π.Ε.ΣΥ.Π.) της ΑΣΠΑΙΤΕ. Μιλά τρεις ξένες γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά. Δημοσίευσε άρθρα σε Ελληνικά και Διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Συμμετείχε στο πρόγραμμα S@TM (Storytelling @Teaching Method) Comenius Project και σχεδίασε με συνεργάτες τα δύο μαθήματα διδασκαλίας εξ αποστάσεως, τα οποία δημοσιεύθηκαν στoν ιστόχωρο του προγράμματος καθώς και στο STEM4youth. Παράλληλα διδάσκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο αντικείμενο της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.