SOLIS

Αναπτύσσοντας την ευημερία και την κοινωνική συμπερίληψη:  Επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων μέσω της κατανόησης της πολιτισμικής διαφορετικότητας.

Το πρόγραμμα SOLIS εισηγείται μια συνολική σχολική προσέγγιση, που σκοπό έχει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης και διαδικτυακής πύλης, για την αντιμετώπιση βασικών προκλήσεων σχετικά με την πολιτισμική διαφορετικότητα και τις διακρίσεις, μέσω διαδραστικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων όπως η ψηφιακή αφήγηση.

Ψηφιακά εργαλεία προς ανάπτυξη για εκπαιδευτικούς μαθητών ηλικίας 12-16 ετών: Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης (Ενότητες που αφορούν την πολιτισμική διαφορετικότητα και τις διακρίσεις), Ψηφιακές ιστορίες (συμπερίληψη και ευημερία), διαδικτυακή πύλη εκπαιδευτικών (μελέτες περιπτώσεων και κατάρτιση).

Οι στόχοι του προγράμματος SOLIS

Το SOLIS επικεντρώνεται στη διερεύνηση του πλέγματος της ευημερίας, της συμπερίληψης και της διαφορετικότητας στα σχολεία, μέσω της μάθησης και της ανταλλαγής εμπειριών, ώστε να παράσχει μια συμπεριληπτική εκπαίδευση – μια βασική αξία του Ευρωπαϊκού Πυλώνα των Κοινωνικών Δικαιωμάτων.

Για να το επιτύχει αυτό το SOLIS δημιουργεί καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία για να προσελκύσει και να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα και το κοινό έδαφος γύρω τους.

8 οργανισμοί από όλη την Ευρώπη συνεργάζονται στο πρόγραμμα SOLIS:

Loughborough University (Ηνωμένο Βασίλειο)

E Consultants (Noρβηγία)

People Help The People (Iταλία)

AcrossLimits (Μάλτα)

European Social Entrepreneurship Institute (Λιθουανία)

Afyonkarahisar Provincial National Education Directorate (Tουρκία)

Research Paths (Ελλάδα)

European Learning Centre (Ισπανία)

Η ΟΜΑΔΑ

Ο Σπύρος Κόκκοτας σπούδασε νομικά στην Ελλάδα (Πτυχίο Νομικής 1994), και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (1995), και διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου (2006), με τίτλο “The Contradictions of Labour and the Legal Regulation of Employment”, στο οποίο διαπραγματεύεται την Φιλοσοφία του Δικαίου, την Κοινωνιολογία του Δικαίου, το Εργασιακό Δίκαιο, και τις εργασιακές σχέσεις. Συμμετείχε στο πρόγραμμα S@TM project. Είναι συνεκδότης του ψηφιακού βιβλίου “Storytelling in Science Education-Experiences and Perspectives”, το οποίο ήταν  απότοκο της εμπειρίας αυτού του προγράμματος.  Μέχρι στιγμής έχει συντονίσει επιτυχώς δύο ευρωπαϊκά προγράμματα για λογαρισμό της Research Paths (STEM4youth & NARSPI)  Είναι δικηγόρος στο δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά  από το 2000 και  ειδικεύεται στο εργατικό δίκαιο και τις εργασιακές σχέσεις, στο ενοχικό δίκαιο, και το εταιρικό δίκαιο.

Ο Μιχάλης Κασούτας διδάσκει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (από το 2008 έως σήμερα). Το 2010, κατόπιν πρόσκλησης, ολοκλήρωσε με επιτυχία το κορυφαίο πρόγραμμα επαγγελματικής ανταλλαγής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ των Η.Π.Α. (International Visitor Leadership Program – IVLP) στο αντικείμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Η.Π.Α. Το 2013 διετέλεσε Εκπαιδευτικός Σύμβουλος της Ειδικής Γραμματέως του Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων Εξωτερικού, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Αποκέντρωσης. Είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και είναι διδάκτορας στο πεδίο «Αξιολόγηση και Εκπαίδευση: Το Μοντέλο Αξιολόγησης της Στοχαστικοκριτικής Σκέψης», στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.Επιπροσθέτως, έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στην ψυχολογία -BSc(Hons)Psychology- στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Αγγλίας (Open University, Milton Keynes, UK) καθώς και το Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (Π.Ε.ΣΥ.Π.) της ΑΣΠΑΙΤΕ. Μιλά τρεις ξένες γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά. Δημοσίευσε άρθρα σε Ελληνικά και Διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Συμμετείχε στο πρόγραμμα S@TM (Storytelling @Teaching Method) Comenius Project και σχεδίασε με συνεργάτες τα δύο μαθήματα διδασκαλίας εξ αποστάσεως, τα οποία δημοσιεύθηκαν στoν ιστόχωρο του προγράμματος καθώς και στο STEM4youth. Παράλληλα διδάσκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο αντικείμενο της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.

Η Αντωνία Μπάγια είναι Κοινωνική Λειτουργός και Σύμβουλος Οικογένειας & Ζεύγους, εκπαιδευμένη στην Συστημική προσέγγιση. Έχει πάνω από 14 χρόνια εμπειρίας στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη οικογενειών με πολύπλοκες και πολλαπλές ανάγκες αλλά και την εκπαίδευση επαγγελματιών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της, έχει ειδικευτεί στην παιδική προστασία και την πολιτική διασφάλισης των παιδιών. Έχει εκπαιδεύσει ομάδες επαγγελματιών που παρείχαν διάφορες υπηρεσίες σε καταυλισμούς προσφύγων στην Αττική, στα ζητήματα παιδικής προστασίας. Επιπλέον, έχει εκπονήσει εκπαιδεύσεις σε επαγγελματίες που εργάζονται στην κοινότητα, π.χ. δάσκαλοι, κοινωνικοί λειτουργοί, αστυνομικοί κ.λπ., στην ενδοοικογενειακή βία, τους καταναγκαστικούς γάμους και στα εγκλήματα τιμής. Στόχος της είναι η συνεχής ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων της, με σκοπό να παρέχει πάντα υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε άτομα και ομάδες που βρίσκονται σε ανάγκη.