SOLIS

Αναπτύσσοντας την ευημερία και την κοινωνική συμπερίληψη:  Επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων μέσω της κατανόησης της πολιτισμικής διαφορετικότητας.

Το πρόγραμμα SOLIS εισηγείται μια συνολική σχολική προσέγγιση, που σκοπό έχει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης και διαδικτυακής πύλης, για την αντιμετώπιση βασικών προκλήσεων σχετικά με την πολιτισμική διαφορετικότητα και τις διακρίσεις, μέσω διαδραστικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων όπως η ψηφιακή αφήγηση.

Ψηφιακά εργαλεία προς ανάπτυξη για εκπαιδευτικούς μαθητών ηλικίας 12-16 ετών: Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης (Ενότητες που αφορούν την πολιτισμική διαφορετικότητα και τις διακρίσεις), Ψηφιακές ιστορίες (συμπερίληψη και ευημερία), διαδικτυακή πύλη εκπαιδευτικών (μελέτες περιπτώσεων και κατάρτιση).

Οι στόχοι του προγράμματος SOLIS

Το SOLIS επικεντρώνεται στη διερεύνηση του πλέγματος της ευημερίας, της συμπερίληψης και της διαφορετικότητας στα σχολεία, μέσω της μάθησης και της ανταλλαγής εμπειριών, ώστε να παράσχει μια συμπεριληπτική εκπαίδευση – μια βασική αξία του Ευρωπαϊκού Πυλώνα των Κοινωνικών Δικαιωμάτων.

Για να το επιτύχει αυτό το SOLIS δημιουργεί καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία για να προσελκύσει και να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα και το κοινό έδαφος γύρω τους.

8 οργανισμοί από όλη την Ευρώπη συνεργάζονται στο πρόγραμμα SOLIS:

Loughborough University (Ηνωμένο Βασίλειο)

E Consultants (Noρβηγία)

People Help The People (Iταλία)

AcrossLimits (Μάλτα)

European Social Entrepreneurship Institute (Λιθουανία)

Afyonkarahisar Provincial National Education Directorate (Tουρκία)

Research Paths (Ελλάδα)

European Learning Centre (Ισπανία)

Η ΟΜΑΔΑ

Ο Σπύρος Κόκκοτας σπούδασε νομικά στην Ελλάδα (Πτυχίο Νομικής 1994), και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (1995), και διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου (2006), με τίτλο “The Contradictions of Labour and the Legal Regulation of Employment”, στο οποίο διαπραγματεύεται την Φιλοσοφία του Δικαίου, την Κοινωνιολογία του Δικαίου, το Εργασιακό Δίκαιο, και τις εργασιακές σχέσεις. Συμμετείχε στο πρόγραμμα S@TM project. Είναι συνεκδότης του ψηφιακού βιβλίου “Storytelling in Science Education-Experiences and Perspectives”, το οποίο ήταν  απότοκο της εμπειρίας αυτού του προγράμματος.  Μέχρι στιγμής έχει συντονίσει επιτυχώς δύο ευρωπαϊκά προγράμματα για λογαρισμό της Research Paths (STEM4youth & NARSPI)  Είναι δικηγόρος στο δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά  από το 2000 και  ειδικεύεται στο εργατικό δίκαιο και τις εργασιακές σχέσεις, στο ενοχικό δίκαιο, και το εταιρικό δίκαιο.

Η Ευαγγελία Πάνου είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Σπούδασε Φυσική (2006) στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σε Περιβαλλοντικά θέματα και Ανάπτυξη (2008, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο) καθώς και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Πυρηνική και Σωματιδιακή Φυσική (2010, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Η διατριβή της (2016, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) επικεντρώνεται στις εφαρμοσμένες επιστήμες στις ελληνικές και ρωμαϊκές αρχαιότητες (η περίπτωση του ωρολογίου του Ανδρόνικου Κυρρήστου και τα ελληνορωμαϊκά ηλιακά ρολόγια) καθώς και σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες βασισμένες στη διερευνητική μάθηση με τη χρήση νέων τεχνολογιών μέσω της STEAM Εκπαίδευσης. Από το 2008 εργάζεται ως καθηγήτρια Φυσικών Επιστημών σε ελληνικά δημόσια σχολεία, ενώ από το 2016 συμμετέχει ως ερευνήτρια σε Ευρωπαϊκά Έργα που αφορούν θέματα εκπαίδευσης STEM-STEAM και πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα τελευταία τρία χρόνια εργάζεται ως εκπαιδευτικό προσωπικό μερικής απασχόλησης στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Τα ενδιαφέροντά της επικεντρώνονται στο διεπιστημονικό ερευνητικό πεδίο των εφαρμοσμένων επιστημών στην πολιτιστική κληρονομιά και στο ερευνητικό πεδίο της διδασκαλίας των επιστημών μέσω της τέχνης (εκπαίδευση STEAM). Η δουλειά της έχει δημοσιευτεί σε περιοδικά με κριτές και έχει παρουσιαστεί σε εθνικά και διεθνή συνέδρια. Έχει πολύ καλή γνώση Αγγλικών και Γαλλικών και μέτρια γνώση τουρκικών και κινεζικών.

Ο Μιχάλης Κασούτας διδάσκει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (από το 2008 έως σήμερα). Το 2010, κατόπιν πρόσκλησης, ολοκλήρωσε με επιτυχία το κορυφαίο πρόγραμμα επαγγελματικής ανταλλαγής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ των Η.Π.Α. (International Visitor Leadership Program – IVLP) στο αντικείμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Η.Π.Α. Το 2013 διετέλεσε Εκπαιδευτικός Σύμβουλος της Ειδικής Γραμματέως του Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων Εξωτερικού, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Αποκέντρωσης. Είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και είναι διδάκτορας στο πεδίο «Αξιολόγηση και Εκπαίδευση: Το Μοντέλο Αξιολόγησης της Στοχαστικοκριτικής Σκέψης», στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.Επιπροσθέτως, έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στην ψυχολογία -BSc(Hons)Psychology- στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Αγγλίας (Open University, Milton Keynes, UK) καθώς και το Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (Π.Ε.ΣΥ.Π.) της ΑΣΠΑΙΤΕ. Μιλά τρεις ξένες γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά. Δημοσίευσε άρθρα σε Ελληνικά και Διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Συμμετείχε στο πρόγραμμα S@TM (Storytelling @Teaching Method) Comenius Project και σχεδίασε με συνεργάτες τα δύο μαθήματα διδασκαλίας εξ αποστάσεως, τα οποία δημοσιεύθηκαν στoν ιστόχωρο του προγράμματος καθώς και στο STEM4youth. Παράλληλα διδάσκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο αντικείμενο της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.